Ремонт бампера в Дніпрі

Пластмаси настільки щільно увійшли до нашого життя, що ми давно перестали дивуватися її кількості в нашому побуті.

Пластмаса дешевше металу, гуми, дерева та шкіри. Вона має масу корисних властивостей. Зрештою, вона існує в стільких іпостасях, що має найширший спектр різноманітних якостей.

Але, на жаль, вона не міцна, і тому коли своїм красивим пластмасовим бампером ви до чогось притискаєтеся, він ламається, тріскається, вминається, рветься, загалом втрачає товарний вигляд. Очевидно, що пластик не потребує фарбування, тому що позбавлений щастя кородувати. Але якщо ви естет, або зібралися продавати машину, нефарбований вигляд може бентежити вас чи потенційного покупця.

Якщо Вам це набридло, можна поміняти або відремонтувати бампер. Звертайтесь!

Якщо ви все-таки захотіли дізнатися більше про ремонт бамперів, давайте спочатку визначимо, коли він стає потрібен і коли він може бути корисний. З цією метою пропоную класифікувати види пошкоджень.

Тріщини – це пошкодження у вигляді розриву пластику та лакофарбового покриття (далі ЛКП). Утворення тріщин залежить від хімічного складу матеріалу, умов експлуатації та структури матеріалу.

Однією з характерних рис тріщини є здатність «рости» збільшувати свої лінійні розміри під дією вібрації, що в свою чергу знижує міцність і жорсткість конструкції.

Подряпини – пошкодження поверхні пластику або ЛКП у вигляді поздовжніх борозен. Подряпини характеризуються глибиною. Глибина тріщини та склад матеріалу визначають технологію ремонту бампера.

Вм’ятина – зміна геометрії (деформація) бампера, що відбулося в результаті механічного навантаження або нагрівання. Результатом такого пошкодження, як правило, стає розтягування і стиснення пластику в місці деформації, при глибоких вм’ятинах можуть спостерігатися розриви ЛКП.

Пролом – наскрізне руйнування пластику внаслідок механічного навантаження.

Розрив – порушення цілісності конструкції бампера в результаті зусилля, що розтягує. До розриву також слід відносити обрив кріпильних елементів бампера.

Тепер коли ми познайомилися з видами пошкоджень давайте поговоримо про технологію самого ремонту бампера, вибір якої залежить як від виду пошкодження так і від матеріалу бампера.

Почнемо з найпростішого – подряпини.

Якщо подряпини не глибокі та пошкоджені лише ЛКП, для ремонту бампера досить просто відновити зовнішній вигляд.

Для цієї мети можемо пофарбувати бампер або повністю або локально. За допомогою спектрофотометра підбираємо колір. Зачищаємо пошкоджений ЛКП, потім «замотуємо» шар лаку навколо пошкодження, кладемо ґрунт, фарбу та лак. Після цього за допомогою короткохвильових ламп сушимо лак, спостерігаючи за тим, щоб температура пластику не перевищила рекомендовану це приблизно 60°С.

Для пластиків сумнівного походження рекомендую знизити температуру до 50°С, так як при нагріванні вони можуть виділяти речовини, здатні вступити в реакцію з фарбою чи ґрунтовкою. Результатом такої реакції стане «підрив» фарби та ремонт доведеться переробляти.

Якщо подряпини глибокі після зачистки пошкодженого ЛКП, слід накласти шар шпаклівки. Після висихання зашліфувати місце ремонту, стежачи знову ж таки за температурою термопласту з якого виготовлений бампер. Використовувати шліф машини для обробки пластику слід на найменших оборотах з мінімальним зусиллям, оскільки він може оплавлятися.

Дотримання технології фарбування пластикових деталей гарантує Вам якісний ремонт без подальшого відшарування нанесених матеріалів. Можливе використання універсальних фарб, але в цьому випадку необхідно перед основним ґрунтуванням нанести ґрунт для пластику. А у фарби бажано додавати пластифікатори.

Бампера, не призначені для фарбування, часто мають текстуру. По можливості постарайтеся її відновити. Слід зазначити, що відновлення зовнішнього вигляду, є останнім етапом будь-якого ремонту.

Ремонт нагріванням.

Досить легко можна відремонтувати маленьку вм’ятину на бампері з термопласту, якщо не пошкоджений ЛКП.

За допомогою спеціального технічного фена прогріваємо матеріал бампера. В результаті нагрівання термопласт стає пластичним. Приклавши до нагрітого пластику механічне зусилля, повертаємо бамперу його первозданний вигляд.

Під час роботи з технічним феном рекомендую контролювати температуру поверхні, щоб не спалити ЛКП.

Так як стаття менш енциклопедична, ніж рекламна не розповідатиму як відрізнити термопласт від реактопласту і яка різниця в їхньому ремонті. Скажу коротко, що практично всі інші види пошкоджень бамперів з термопласту ремонтуються:

Термозварювання бампера.

Під час ремонту тріщин необхідно поєднати тріснуті площини. Повернути бамперу початкову геометрію, після чого зварювати матеріалом, що має таку ж в’язкість розплаву, як і матеріал бампера. Оскільки стаття все-таки енциклопедична хочу помітити, що основні параметри режиму зварювання пов’язані з в’язкістю розплаву η і величиною опади Δ, які у свою чергу залежать від температури нагрівача, часу нагрівання.

Найчастіше ремонт бамперів це вигідний спосіб повернути автомобілю презентабельний вигляд.